Lihtsustatud lähenemine telereklaami tulemuslikkuse mõõtmiseks

Tuginedes inglise firma Abbey Management Services uuringutele olevat see populaarne müüt, et telereklaami mõju müügile on raske mõõta. Ka viimases Clancy & Shulmani raamatus “Turundusmüüdid, mis hävitavad äri” (inglise k. “Marketing Myths That Are Killing Business”) on see kirjas kui Müüt nr 27.

Eeltingimuseks edukaks järelhinnanguks oleksid eelkõige head müügiandmed. Info peaks kajastuma ajalises ja regionaalses lõiks, võrreldes reklaamimahtudega.

Tootjatel ja jaemüüjatel on tavaliselt hea müügiinfo. Tulenevalt regionaalse müügi ja turunduse vajadusest tähendab, et ülekanded (TV ja raadio) ning välimeedia on enamasti lihtsamad mõõta kui printreklaam.

Kogumikus “A Guide to Econometrics” on sissejuhatus selle kohta, kuidas mõõta mitte ainult lühiajalist efekti, vaid ka – enamasti tugevamat – pikaajalist efekti.




%d bloggers like this: